ReisburovanderWerf.reismee.nl

Dagje Londen

Op 4 november 2010ging ik met een leuke groep van 10 personen een dagje met het vliegtuig naar Londen. Om 07.00 uur moesten wij verzamelen op de luchthaven Rotterdam - The Hague Airport. Onze vlucht van Rotterdam naar Londen City ging om 08.10 uur met City Jet.

Het stormde behoorlijk die dag dus wij waren zo in Londen City. We zaten er binnen 50 minuten. We kwamen lokale tijd in Londen om 08.00 uur 's morgens. Het is in Engelandeen uur vroeger.

We kregen na aankomst op de luchthaven een kortepresentatie van City Jet en Sunair. Na deze presentatie mochten wij in groepjes Londen gaan ontdekken.

We kregen een 100 % Londen stadsgids en een metrokaart 1 t/m 6 zones en gingen naar de metro. Er is een goede verbinding vanuitLonden City airport naar het centrum.

Het uitstappunt was Waterloo Stationen vanuit daar hebben wij een leuke wandeling gedaan en liepen langseen aantal bezienswaardigheden, zoals The London Eye,de Big Ben, Buckingham Palace Garden en de wisseling van de wacht.

In de middag kwamen wij aan bij de beroemde winkelstraat Oxford Street, daar hebben wij natuurlijk even gebruik van gemaakt. Met als afsluiter een heerlijke cappuchino bij Starbucks.

Wij hebben een typische Engelsedubbeldekker bus genomen en heerlijk door het drukke Londen gereden. Je moet daarniet met je eigen auto gaan rijden. Wat een drukte daar!

Bij de Tower Bridge zijn we uitgestapt en zijn we naar Hotel Grange City gegaan voor een heerlijke Engelse high tea.

Na de high tea hebben we de metro weer genomen naar de luchthaven Londen City, waar wij om 18.30 uur weer de vlucht hadden naar Rotterdam. Om 20.30 uur landden wij weer veilig aan de grond op Rotterdam-The Hague Airport. Auto ophalen en je was zo weer thuis. Wat een ideale kleine gemoedelijkeluchthaven!

Het is echt aan te raden als je een dagje Londen wil doen om vanaf Rotterdam te vliegen naar Londen City. Goede service, goede verbinding naar het centrum en korte inchecktijden op de luchthaven. Je krijgt 's morgens als je incheckt op Rotterdam al je instapkaart voor de terugreis. Dus je hoeft op Londen City niet meer in te checken en dat scheelt echt tijd.