ReisburovanderWerf.reismee.nl

Studiereis Aruba & Curacao 2008

Wat is het toch weer een geluk als je op studiereis mag, en dan zeker naar twee van deze fantastische eilanden! Elk eiland is totaal verschillend het is zeker een aanrader om samen te combineren.

1e dag 18 mei:

Na een goede reis van ongeveer 10 uur zijn we dan aangekomen op Curacao, heerlijk de warmte komt ons al tegemoet. We verblijven 2 nachten in het Hilton Hotel aan de Piscadera Baai.

2e dag 19 mei:

De studiereis gaat nu dan echt beginnen! We gaan deze dag wat accommodatie's bezoeken en vanmiddag is er tijd voor de 'Dolphin Encounter at Sea Aguarium'. Ja ja we mogen zelfs met de dolfijnen kennismaken en gaan ook op de foto! S'avonds bezoeken we Otrabanda en hebben we een heerlijk diner at Gouverneur Restaurant met uitzicht op de Pontjesbrug.

3e dag 20 mei:

Vandaag een druk programma, er staan namelijk 5 hotels op het programma om te bezichtigen, er moet toch ook gewerkt worden! Ondertussen is er wel gelegenheid om te genieten van de fantastische baaitjes die Curacao rijk is! S'avonds een heerlijk diner op Mambo Beach met als afsluiting Movie night at Mambo Beach. 2 overnachtingen in Hotel Floris Suite.

4e dag 21 mei:

Alweer de laatse dag op Curacao. Vandaag krijgen we de gelegenheid om met eigen vervoer het eiland te verkennen en ondertussen zelf de hotels te bezichtigen. Dit is altijd een goed initiatief van Neckermann want dan beleef je alles veel beter. Je let namelijk meer op de wegen en kan dus gelijk bekijken of het een goed idee is om een auto te huren. Dit laatste kan ik u absoluut adviseren als u naar Curacao gaat, er zijn zoveel mooie plekjes die alleen te bereiken zijn met de auto!

5e dag 22 mei:

Vandaag is het zover, op naar Aruba!!! We zijn verdeeld in twee groepen,, en ik heb het geluk dat ik op de latere vlucht mee mag. Daardoor heb ik kunnen genieten van het mooie strand ( Piscadera Baai ) 'Wat ik erg vervelend vind'. Aan het eind van de middag hebben we onze transfer naar de luchthaven. We vliegen met een binnenlandse vlucht ( bonaire exel ) dit is verder een prima vlucht. Bij aankomst op Aruba gaan we direct naar het Radisson Resort & Casino & Spa en daar krijgen we een heerlijk diner op het strand. We verblijven 3 nachten in Talk of the Town.

6e dag 23 mei:

Na heerlijk te hebben geslapen gaat ook ons programma op Aruba beginnen. We krijgen bij aankomst een lijst met het programma, en zien dat we vandaag wel 6 Accommodatie's moeten bezoeken! Maar ja het is toch prima in het Caribische sfeertje, overal wordt je met een heel welkomstcommite ontvangen. S 'avonds zijn we uitgenodigd bij het Amsterdam Manor hotel, en na de inspectie hebben wij vervolgens ons diner.

7e dag 24 mei:

We gaan alweer bijna naar huis, maar we hebben een heel leuk programma voor de boeg, namelijk een Island tour met onder andere een bezoek aan de volgende highlights van het eiland:

Rock Formations, Baby Bridge, Aruba Aloe Museum, Alto Vista Chapel, Light house.

Gelijk een goed beeld van Aruba! S'middags hebben we ongeveer 4 uurtjes vrij en we hebben dan ook heerlijk aan het strand gelegen. We moesten even energie op doen voor s'avonds want dan stond er een stapavond op het programma! Dit moet natuurlijk ook getest worden, en ik kan u vertellen dat Aruba daar met vlag en wimpel voor geslaagd is.

8e dag 25 mei:

Ja en dan is het zo maar weer de laaste dag. Met absoluut een goede afsluiter, we gaan namelijk vandaag een Catamaran cruise maken met onderweg snorkel stops; wat een paradijsje is Aruba! Dit zijn echt twee bestemmingen waar ik naar terug wil.

Omdat ik twee eilanden heb bezocht kunnen we een mooie vergelijking maken.

Tussenlanding: als je de combinatie wilt maken ga eerst naar Aruba om vervolgens door te reizen naar Curacao dit scheelt namelijk een tussenlanding!

Stranden: ons is duidelijk geworden dat de echte strandliefhebbers op Aruba het beste tot hun recht komen. De baaitjes op CuraƧao zijn daarentegen ook weer heel romantisch.

Authentiek: CuraƧao is nog het meest authentiek en spreekt men nog het meest Nederlands, waar Aruba meer Amerikaanse trekken heeft.

Shoppen: in Willemstad, met zijn gekleurde huisjes en pontjesbrug waan je je terug in de tijd hoewel daar ook voldoende shopplezier te beleven is. Op Aruba is het een walhalla voor de merkenfreaks onder ons. Zeker nu de dollar koers zo gunstig is ten opzichte van de Euro!

Restaurants: beide eilanden hebben gezellige restaurants waar het eten heerlijk is.

Bars: Voldoende bars om je 's avonds te vermaken, zeker in het weekend en in het hoogseizoen.

Autohuur: het huren van een auto is op CuraƧao geen overbodige luxe.. Op Aruba is de bus en taxi een beter vervoersmiddel.

Orkanen: belangrijk voor beide eilanden is het feit dat de orkanen vrijwel nooit aan land komen op CuraƧao noch Aruba

Tot de volgende studiereis!!!

Michelle Hoekman -van der Knaap