ReisburovanderWerf.reismee.nl

Michelle Studiereis Kenia & Tanzania

Studiereis Kenia & Tanzania, maart 2010

Jambo!!!

Ik, michelle was de gelukkige die mee mocht op de studiereis van Holland International naar Kenia & Tanzania. s'ochtends om 06.30 vertrekken we met Arke Fly via Hurghada naar Mombasa, geplande aankomsttijd in Mombasa 19.40 uur. Bij aankomst op de luchthaven staat de transferbus al voor ons klaar om ons naar het eerste overnachtingshotel te brengen Hotel Bamburi Beach. (de Noordkust van Kenia)

Dag 2, zaterdag 27 maart

Na een goede nachtrust begint de studiereis pas echt! Na een heerlijk ontbijt vertrekken we naar een aantal hotels aan de noordkust voor hotel inspectie's deze hotels staan op het programma:

• - Sun 'n Sand Beach Resort
  • - The Reef
  • - Voyager Beach Resort

s' middags reizen we verder via de westkust naar de noordkust. Tijdens deze busreis komen we langs Mombasa. Deze stad is gelegen op een eiland voor de kust van Kenia dat nu door een verhoogde weg met het vastenland verbonden is. Aan het einde van de middag komen we aan in ons overnachtingshotel Baobab Beach Resort & Spa een geweldig resort! Mooie zwembaden, heerlijk eten, leuke animatie we hebben s'avonds zelfs de musical de Lion King op het programma staan!

Dag 3, zondag 28 maart

Dag 3 alweer, we bezoeken vandaag 2 hotels aan de zuidkust van Diana Beach.

• - Southern Palms Beach Resort
  • - Leopard Beach Resort & Spa

Diana Beach is een perfecte plek om te verblijven hier bevinden zich de mooiste en breedste stranden, dus zeer geschikt voor een relaxed verblijf in combinatie met een paar daagse safari.

s' middags mogen we de resterende uurtjes genieten van het all inclusive concept van hotel Baobab Beach Resort & Spa. Vanavond vroeg naar bed want morgen begint het grote avontuur de Safari's!

Dag 4, maandag 29 maart

Na een stevig ontbijt vertrekken we vanuit de kust naar Tsavo East, dit is het grootste nationale park van Kenia. Tsavo East bestaat voornamelijk uit uitgestrekte savannelandschappen (met rode wegen), dit in tegenstelling tot die van TsavoWest, die glooiender hogere hellingen kent en bergketenuitlopers van de Kilimanjaro.

s'middags hebben we een lunch in Ashnil Aruba Lodge (dit is tevens ons overnachtingshotel) en daarna begint het echte werk we gaan een gamedrive maken! In groepjes van 6 personen per auto verlaten wij het hotel, iedereen heeft een zitplaats bij het raam en het dak van de auto is open; verrekijker en fototoestel in aanslag! Al snel zien we een hoop dieren antilope, dik dik, olifanten, giraffe, zebra's en met klap op de vuurpijl zagen we een leeuw liggen in het gras..... die ook nog eens op ging staan, net of hij wilde poseren voor de camera. Iedereen is uitgelaten bij terugkomst in het hotel en na het diner is het al snel bedtijd, maar eerst al de sprinkhanen verwijderen uit de kamer en ook de kikker die in het toilet zit.... Tsja dit is Afrika!!

Dag 5, dinsdag 30 maart

Vroeg in de ochtend vertrekken we voor een ochtend safari in Tsavo East. Prachtig zo

s'morgens vroeg. Ook zien we weer een hoop dieren, maar we genieten al genoeg van het uitzicht en de rust ' Heerlijk '.... teruggekomen staat er een ontbijt op ons te wachten. Hierna vervolgen we onze tour naar Taita Hills Sanctuary. Dit wildreservaat ligt opgesloten tussen Tsavo West en het Taita Hills privé wildreservaat.

Onderweg komen we langs een Masai stam, ze staan ons op te wachten met een hoop gezang en dans, de Masai mannen laten ons het dorp zien en ik heb zelfs geprobeerd om vuur te maken met olifantenpoep dit tevergeefs.

We bezoeken Taita Hills Lodge, en slapen in Sarova Salt Lick Game Lodge deze gehele lodge is op ‘ stelten ‘ gebouwd, boven het waterniveau en dit zorgt ook voor een prachtig uitzicht over de Taita Hills Sanctuary, met een grote drinkplaats voor de dieren een absolute aanrader!

Dag 6, woendag 31 maart

Na het ontbijt in de lodge checken we uit en nemen we afscheid van onze Keniaanse Chauffeurs en gidsen. Vandaag gaan we weer verder met het volgende avontuur Tanzania!

Het belooft een lange dag te worden, veel in de auto, maar we kunnen genieten van het schitterende landschap. Wat een belevenis om de grens over te steken van Kenia naar Tanzania. We moeten een hoop formulieren invullen en krijgen een mooie stempel vervolgens gaan we naar een overstapplek waar de gidsen uit Kenia ons overdragen aan de Rangers in Tanzania. Als we richting het Tarangire National Park rijden, komen we overal Masai dorpen tegen met hun kuddes koeien. Aangekomen in Tarangire National Park hebben we een gamedrive hier wederom weer een adembenemend landschap, en een hoop wild zelfs weer leeuwen! We overnachten in Tarangire Sopa Lodge een sfeervolle accommodatie met een geweldig mooi restaurant en lekker eten.

Dag 7, donderdag 1 april

Vandaag staat de Ngorongoro krater op het programma, een van de hoogtepunten van onze reis! De Ngorongoro krater is de grootste ingestorte vulkaan ter wereld, die zich bevind ten noordwesten van Arusha in Tanzania. Er leven naar schatting 30.000 dieren in deze krater. Deze krater staat dan ook op de werelderfgoed lijst. We lunchen en slapen in de Ngorongoro Sopa Lodge met uitzicht over de krater. Na de lunch hebben we een gamedrive door de krater. Iedereen is weer helemaal enthousiast 'want wat gaan we hier spotten'. Nou niks teveel gezegd wat een hoop wild, hele kolonnes olifanten, buffels, zebra's, gnoes, nijlpaarden en zelfs één neushoorn.

We zien zelfs leeuwen zo dichtbij, op de weg zo naast de auto..... zo gaaf! Dit was de laatste safari maar absoluut de topper in het programma, iedereen is s' avonds helemaal vol van de Ngorongoro krater.

Dag 8, vrijdag 2 april

Dit is alweer de laatste dag, het is vrij fris dit komt omdat Ngorongoro Sopa Lodge boven op de krater ligt. Zodra we lager komen wordt de temperatuur ook aangenamer.

Vandaag moeten we lang in de auto zitten. We vertrekken dan ook heel vroeg in de morgen om ongeveer om 18.00 op Kilimanjaro airport te zijn, onze vlucht vertrekt om 21.30 we vliegen terug met de KL567 en landen de volgende dag om 07.40

Met een paar tussenstops rijden we allereerst naar Arusha , de hoofdstad van de regio Arusha in het noorden van Tanzania. Hier hebben we een bezoek aan het kantoor van Ranger Safaris en maken we kennis met het agentschap. Na een korte introductie en uitleg bespreken we uitgebreid onze studiereis. Vervolgens gaan we naar een grote koffieplantage waar zich een restaurant bevind hier nuttigen we onze lunch en is er nog tijd om een beetje kleur op te doen voordat we naar Nederland gaan. En dan zit de reis er echt op, ik kan terugkijken op een geweldige reis en ben weer een ervaring rijker!