ReisburovanderWerf.reismee.nl

Bruiloft Tessa

Op 21 mei is onze collega Tessa getrouwd op het stadhuis in Delft. Het was een zonnige dag en het bruidspaar zag er heel mooi uit. 's Avonds hebben we met het hele team lekker staan swingen op de dansvloer. Zij zijn op maandag vertrokken op huwelijksreis naar Tenerife, waar ze heerlijk bij konden komen van alle drukte. Bij ons op kantoor is het traditie dat de aanstaande bruid een vrijgezellefeestje van het werk krijgt, dus dit hebben we ook dit keer gedaan! Op 1 mei zijn we naar Den Haag geweest, waar Tessa op de kermis een aantal dingen moest doen. Hier zijn we ook met z'n allen even in het spookhuis gegaan. Daarna heerlijk gegeten bij Le Connaisseur en nog even een kroeg ingedoken.

Dat was feestje 1 =>

Dit was feestje 2 =>

Holland International feest

Afgelopen zondag, 25 april, was het jaarlijkse thema feest van Holland International. Dit jaar werd het gehouden in de Cruise Terminal van Rotterdam en was het thema WOW. De Groove Kings, Wesley (Popstars-winnaar) en niemand minder dan Kane zorgden voor een spectaculaire avond. We hebben goed gegeten en een gezellige avond gehad ophet jaarlijkse TUI-feest.

Cruiseschip Magnifica

Cruiseschip MSC Magnifica!

Dinsdag 9 maart konden Arjan en Michelle een kijkje nemen op een fantastisch nieuw cruise schip in Amsterdam, de MSC Magnifica. Na een behoorlijke veiligheids check en een korte introductie over de rederij MSC was het aan ons om het schip te bekijken; ogen te kort kunnen wij u vertellen. Elke ruimte is weer anders en heel erg hip ingericht. De MSC is een Italiaanse rederij en alles is tot in de puntjes verzorgd.

Hierbij een aantal opsommingen over wat het schip te bieden heeft:

• - 4 zwembaden waarvan 1 is voorzien van een Magrodome-schuifdak
  • - 4D bioscoop, minibowling
  • - Verschillende barretjes en een discotheek met vele ramen zodat u fantastisch uitzicht heeft over zee.
  • - Spa Welness, kapper
  • - Het Royal Theatre met 1200 plaatsen (exclusieve shows)
  • - 5 restaurants waar reizigers de kookkunsten van chefkok Mauro Uliassi kunnen ervaren. Deze Italiaanse kok is bekend om zijn twee Michelin-sterren.

Kortom wilt u eens een andere vakantie, in een korte tijd een verschillende bestemmingen zien en genieten van de luxe op een schip dan is cruisen misschien iets voor u.

U kunt al cruisen voor een week vanaf € 799.00 p.p inclusief vlucht en transfer.

Loop eens binnen voor meer informatie!

Weekend "The Sky has no limits"

Een paar weken geleden kwam er een uitnodiging binnen van Oad Reizen om je in te schrijven voor een weekend Turkije. Wij, Stefanie en Daphne, schreven ons hierop in en werden ingeloot. Zaterdagochtend 6 februari was het zover, om 6 uur werden wij op Schiphol verwacht. Het was vroeg, maar we hadden er zin in. We vlogen met Sky Airlines en hadden een nieuw toestel met leren stoelen! De vlucht was prima en om 13.00 uur Turkse tijd landen we in Antalya. Met bussen werden we naar hotel IC Santai in Belek gebracht (5 bussen vol met reisadviseurs) waar we een lunch hadden in het buffetrestaurant. Na de lunch konden we het complex verkennen in het zonnetje. 's Avonds werden we naar het hotel Adem & Eve gebracht, voor een cocktail, galadiner en feestavond. De eigenaar van Sky Airlines had dit mogelijk gemaakt, omdat hij namelijk ook het hotel in zijn bezit heeft.... Dit iseen super modern, strak en wit ingericht hotel en we waren er toch wel even ondersteboven van. Het diner was echt heel uitgebreid en luxe en tussendoor konden we de kamers van het hotel bekijken. Deze zijn ook helemaal in het wit ingericht, voorzien van gekleurde sfeerverlichting. Toen het tijd was voor de feestavond wisten we niet wat ons overkwam, een zaal zo groot en mooi! De ruimte is 175 meter lang en het plafond vol met kleine spiegeltjes. Er staat een bar in van 96 meter lang en verder is er dansruimte en zitgelegenheid. We hadden muziek vanDJ Jens Timmermans van Radio 538 en de voetjes gingen van de vloer. De volgende dag vertrokken we voor de excursie Aspendos en Perge (antieke stad/theather en opgravingen). Dit was erg interessant, alleen hadden we de pech dat het heel slecht weer was. Omdat de excursie wat vroeger was afgelopen vanwege het weer, konden we nog even rondkijken op een bazaar. Hadden we dat ook meteen gezien. Onze vlucht terug naar huis (jaja, het was echt een heel kort studietripje) ging om 18.10 en om 21.15 Nederlandse tijd waren we weer terug in ons landje. We hebben niet heel veel gezien en nog niet alles was klaar voor het zomerseizoen, maar we hebben een goede indruk gekregen van Belek en omgeving. De transfertijd is niet lang en in de buurt heb je ook nog wat te zien, als je dat zou willen. Ook voor de golfliefhebbers is het een mooi gebied, omdat hier de nieuwste banen zijn aangemaakt. Al met al, voor ieder wat wils. Voor ons was het een vermoeiend, maar boeiend weekend! Mocht u vragen hebben, horen we dat natuurlijk graag!

Kerstmarkt Schipluiden 2009

Dit jaar was er weer een gezellige kerstmarkt in Schipluiden en Toerkoop was ook aanwezig! Wij stonden met een kraampje in de Ski-hut tent, met een vrolijk muziekje op de achtergrond. Alle kinderen die langs liepen, kregen een mooie kerstmuts en hun ouders die het een beetje koud hadden gekregen, konden zich opwarmen met een lekkere Flugel. Dit jaar zat het mee met het weer (wel koud, maar droog) en hebben we een hoop magazines 'Passie voor Reizen' uitgedeeld. Klanten die graag nieuwe zomergidsen wilden ontvangen, konden hun gegevens invullen met hun voorkeur voor de gidsen en deze hebben we later bij hun langs gebracht. Al met al was het een geslaagde middag/avond.

De kerstbomen staan weer!

Vanochtend zijn onze kerstbomen gebracht en hebben we ze met het team opgetuigd. Beide hebben een mooie plek in de winkel gekregen.Ook op elk bureau staat een klein kerstboompje, de binnen gekomen kerstkaarten hebben een plaatsje gekregen en Sky Radio met kerstmuziek staat op. Wij zijn klaar voor de kerstperiode!

Deze tijd is dubbel zoleuk, omdat ook de nieuwe zomergidsen er weer zijn! We zijn druk bezig om de gidsen uit te pakken en ze een plekje in de schappen te geven.Heeft u ook weer zin om met de kerstdagende nieuwe gidsen door te bladeren; kom ze dan snel afhalen bij ons op het reisburo! Als u tussen 14 en 31 december een reis bij ons boekt, maakt u ook nog eenskans om miljonair te worden!!

Maleisië

Hier zijn Michelle en Tessa geweest.

Wil je informatie over deze bestemming, kom eens langs bij ons op het reisburo.

Studiereis Kos & Rhodos 2008

Donderdag 19 juni: Om 3 uur in de nacht moesten we al op Schiphol zijn, vertrek naar Kos met Transavia is om 5 uur. Na een 3 en half uur vliegen komen we daar om half 10 plaatselijke tijd aan. Het is in Griekenland een uur later! Bij aankomst in het hotel staan er fietsen op ons te wachten. Kos is een echt fietseiland dus dat moeten we maar gelijk gaan ervaren. We hebben heel de middag de tijd om Kos-stad en omgeving, 3 accommodaties en de haven te ontdekken op de fiets. Kos-stad is echt een gezellige stad, gelegen om de haven. De typisch Griekse sfeer voel je gelijk, de gezellige taverne's langs het water, de terrasjes en de winketjes. Om en rond Kos-stad liggen verschillende accommodaties verdeeld in de rustigere wijken. De boulevard van Kos-stad is vrij lang, met heel veel leuke en gezellige strandtenten. Het strand ( kiezel ) ziet er ook goed uit, al kan het op verschillende plekken wat smal zijn.

Vrijdag 20 juni: In de ochtend worden we opgehaald voor de busrondrit die we gaan maken.
De eerste stop is bij het Asklipion. De opgravingen van het oude ziekenhuis van Hypocratis. Dit is een van de weinige culturele dingen die er op Kos kunnen worden bezocht, maar zeker de moeite waard. Hierna gaan we verder het binnenland in. We hebben wat stops op uitkijkplaatsen en daarna een uurtje vrije tijd in Zia., een van oudsher kunstenaarsdorpje in de bergen. Dit schattige dorpje is echt een bezoek waard. Met de witte huisjes, de smalle steegjes en de blauwe dakjes is het echt het typische Griekenland waar de toerist naar op zoek is. Bij verschillende restaurants heb je terras met een prachtig uitzicht. Als je daar in het begin van de avond een bezoek aan brengt, en je hebt een mooi plekje om een van de mooiste zonsondergangen ter wereld te zien. In de avond is het tijd om het uitgaans leven van Kos-stad te gaan ontdekken. Hier is zowel voor jong als oud veel vertier. Voor de jongeren op zoek naar bars en dancings is er veel aanbod in de barstreets. Voor degene die meer van een terrasje pikken houdt kun je goed terecht in het oude centrum of in de haven.

Zaterdag 21 juni: Vanaf de haven van Kos-stad nemen we de boot naar Rhodos. Deze overtocht duurt 3 en half uur en voert ons langs de kust van Turkije en verschillende kleine Griekse eilanden. In het begin van de middag varen we de haven van Rhodos-stad in. Dat is een prachtig gezicht. De grote ommuurde stad met kantelen en torens wacht ons op.
De bus rijdt ons door de stad naar onze accommodatie waar wij ons klaar maken voor de eerste avond in Rhodos-stad.

Zondag 22 juni: In de vroege morgen krijgen we per groepje een auto tot onze beschikking zodat we het eiland Rhodos kunnen gaan verkennen. Onze tocht vanuit Rhodos stad langs de noordkust, iets het binnenland in, naar de Vlindervallei in Petaloudes. Dit gebied is prachtig aangelegd en is de plek waar honderden vlinders te vinden zijn. Helaas waren er tijdens ons bezoek niet zoveel te zien maar het is zeker de moeite waard.

Hierna gaan we verder richting het zuiden, en brengen we een bezoek aan de opgravingen van Kamiros. Een oude hoofdstad van het eiland. Een prachtige tocht door de binnenlanden van Rhodos, gekenmerkt door de prachtige olijfboomplantages, de kleine dorpjes en de prachtige heuvels, komen we rond lunchtijd aan in Prasonissi waar we opgewacht worden met een lucht. Prasonissi is vooral bekend bij de (kite)-surfers.

Na de lunch vervolgen we onze rit langs de zuidkust terug naar Rhodos stad. Onderweg brengen we nog een bezoek aan Lindos. Waarschijnlijk wel de bekendste plaats op Rhodos. Dit witte stadje met uizicht op zee is geheel tegen een heuvel gebouwd en vooral bekend vanwege zijn Acropolis en de ezeltjes waarop daar nog gereden wordt om deze Acropolis te bereiken. Dit stadje is echt een must-see bij een bezoek aan Rhodos. Ik zou zelfs zeggen, ga er minimaal 1 nachtje logeren. Het is een geweldig klein dorpje met heel veel smalle straatjes, leuke winkeltjes en de typische Griekse sfeer. We hebben hier de hele middag rondgezworven en van de gezelligheid genoten! Vanaf Lindos is het ongeveer nog een anderhalf uur rijden naar Rhodos-stad.

Wij overnachten nu in Trianda, een dorpje op ongeveer 15 minuten rijden van Rhodos-stad. Trianda en Ixia zijn eigenlijk het verlengde van Rhodos-stad. Het voordeel is wel dat Trianda echt nog een soort centrum heeft, Ixia is echt een strook accommodaties langs het strand.
Trianda is zeker weten aan te raden voor mensen die wel de gezelligheid maar ook de rust zoeken. Taxi kost 10 euro naar het centrum van Rhodos - stad.

Het uitgaansleven in Rhodos-stad wordt vanavond ook nog even getest. Ook hier kunnen jong en oud terecht voor vertier. De barstreet in Rhodos-stad is wel een stuk uitgebreider dan in Kos maar biedt net zoveel gezelligheid. Ook daarom heen zijn veel terrasjes waar je goed kan vertoeven.

Maandag 23 juni: Vanochtend hebben we wat accommodaties bezocht en in de middag brengen we dan een bezoek aan het oude centrum van Rhodos-stad. Dit is werkelijk fantastisch.Binnen de muren van de burcht, welke je betreedt door een gigantische poort, is een wirwar van straatjes, steegjes en pleintjes waar je kunt winkelen en terrasjes kunt pikken. Het is fantastisch, heel erg gezellig en het geeft een heel bijzondere sfeer. Dit is toch zeker wel een plek die gezien moet worden.

Dinsdag 24 juni: Vandaag vertrekken we om 11.30 vanaf Rhodos. De vlucht naar Amsterdam wordt uitgevoerd met Transavia en heeft een tussenlanding op Lesbos. We staan hier een uur aan de groep voordat we onze weg vervolgen naar huis. Om 16.00 uur landen we.
We kunnen weer terugkijken op een fantastische reis naar 2 super leuke bestemmingen.